Regionální muzeum v Teplicích, p.o.

DeutschDeutsch EnglishEnglish ČeskyČesky

Nacházíte se na starých webových stránkách. Teplické muzeum má nové webové stránky. ODKAZ ZDE

Profil v síti Facebook

Nacházíte se na starých webových stránkách. Teplické muzeum má nové webové stránky. ODKAZ ZDE

Muzeum Teplice Expozice Zámecké pokoje → „Zámecké pokoje“

Zámecké pokoje

fotografie Josef II. se skupinou šlechticů, akvarel, amatérský malíř 18. stol.

fotografie Modrý salónek

fotografie Rokokový sál

Rokokový sál

Dominantním prostorem hlavního zámeckého křídla se po roce 1751 stal velký sál,  na který navazovalo šest pokojů s výhledem na Zámecké náměstí. Původní rokoková štuková výzdoba sálu byla upravována na konci
18. století a pak koncem 19. století. Tehdy interiér doplnil  lustr vyrobený
v dílně muránského mistra Giovanniho Ongara. Původně byl sál vybaven nábytkem a na stěnách byly instalovány rozměrné portréty. V sále se konaly literární a hudební salony, kterých se zúčastňovali význační lázeňští hosté.
V roce 2002 podpořila Evropská unie prostřednictvím programu Phare CBC projekt Regionálního muzea v Teplicích na rekonstrukci rokokového sálu. Celková rekonstrukce stála téměř 1,5 mil. Kč. V současné době je sál  opět využíván pro koncertní  a  slavnostní účely.

Hudební salónek

Salonek připomíná návštěvy slavných hudebních mistrů na teplickém zámku, traduje se koncert F. Chopina z 23. 8. 1829, při kterém improvizoval na téma děl slavných hudebních mistrů nebo F. Lizsta 19. 8. 1853. Pokoj je vybaven původním pozdně klasicistním dřevěným obložením se čtyřmi dekorativními obrazy s námětem ročních období, a doplněn benátským  lustrem z dílny M. O. Testoliniho.

Modrý salónek

Historizující zařízení pokoje z let 1850 - 1900 je tvarově upraveno do neorokokového stylu a modrobílé barevnosti míšeňského porcelánu, dříve se také představoval jako Míšeňský salon. V Míšni byla vyrobena neorokoková kamna i bohatě modelovaný lustr. Vybavení pokoje je doplněno replikami vitrín ve stylu francouzského rokoka 2. poloviny
18. století. Portréty připomínají rovněž období po 1750. Podobizna Josefy Clary-Aldringenové (1728 - 1801) byla vytvořena středoevropským malířem. Kněžna Clary patřila do blízkého okruhu Josefa II., jehož další členy představuje akvarel amatérského malíře 18. století.

Regionální muzeum v Teplicích
Příspěvková organizace Ústeckého kraje specializující se na archeologii, historii a přírodu severozápadních Čech. Značnou pozornost věnuje dokumentaci sklářství, keramiky, cínařství a lázeňství a správě vzácných knižních sbírek.

 |  Upozorňujeme návštěvníky, že prostory teplického muzea jsou monitorovány kamerovým systémem a veškeré akce digitálně dokumentovány.

TM design Grafika Clickmedia Webdesign Vytvoření webových stránek